Mummi skrev:
Hvis man køre rund med store fælge vil skiverne hurtigt blive rillede.
Og det med at rillede skiver ikke betyder noget på bremse effekten, er korrekt.
Hvis nu at de ikke var sikre havde Suzuki nok udskiftet dem. De er jo ikke dumme.....
Det kan nok diskuteres.......

Først mht. de store fælge........... Syntes du selv det lyder logisk

Men bortset fra det kører jeg kun på 15".
Nå tilbage til bremserne.
Nu laver jeg selv biler til hverdag, og jeg har aldrig set noget ligende.
Selv de kundebiler der kommer ind med de billigste "skod" skiver, ser ikke sådan ud hvis ellers klodser og caliberne er iorden.
Mener du dermed at det er normalt at Suzuki´s bremseskiver skal se sådan ud efter 6000 eller for den sags skyld 10000 km??????
Hmmm. Så skal jeg skifte bremseskiver 2-3 gange om året.
NEJ F...... NEJ.

Tror du også det sker med Mazda, Vw osv?? Nix de havde lavet det uden problemer.
Selvom vores biler koster u. 170.000 kr skal kvaliteten være iorden.
Ok træerne vokser ikke ind i himlen. Men Suzuki slår jo selv på at sikkerheden er iorden på deres biler. Men hvis deres bremser ikke kan holde til helt normalt brug i 6000 km. sååå.
Måske en artikel i Bilmagasinet og FDM bladet kunne sætte skub i tingene.

Når alt dette er sagt skal Suzuki selvfølgelig have lov til at svare på mit brev først.
Alt andet ville være for åndsvagt. Mon ikke også efterhånden de har fundet udaf at der er et problem med bremserne på Swiften.
Lad os nu se hvad der sker før vi maler fanden på vægen.
Puhh. Så fik jeg lige raset af

Jeg gi´r en bajer hvis du gi´r to
Hellere lille og vågen end..................