Ang. rabataftale med astina.dk så er det et helt grundliggende forretningskoncept.
Der er mange punkter og aspekter i det, og som alt andet i livet er der for og imod.
men jeg kan give jer et hurtigt eksempel som jeg tror de fleste kan forstå.
Kunde 1 er medlem af swift klubben, han køber et sæt sideblink til 295 DKK og skal have 10% rabat fordi han er medlem.
Kunde 2 er ikke medlem af swift klubben og kommer forbi butikken og køber for 7000 DKK, han får ikke rabat da han ikke ved en aftale forefindes.
Hvorfor skal kunde 2 betale mere for varen end Kunde 1? Han køber endda for over 200x så meget?
Så kan man selvfølgelig sige han burde få rabat fordi han købte for så meget, men i min verden er det bare ikke fair nogle skal betale mere end andre, det samme gælder folk tror vi sponserer biler, det gør vi IKKE af præcis samme grundlag, hvorfor skal vi give tingene væk til en kunde når andre skal betale, indirekte betaler andre kunder for denne persons ting.
Derudover vil det være et problem da vi på nogle ting stort set ingen fortjeneste har, samt i nogle tilfælde ville vi skulle sætte priserne kunstigt op for at det kunne lade sig gøre at give rabat.
Håber det giver mening, men i en moderne butik idag mener jeg ikke sådanne aftaler giver mening, sorry

Er jeg helt galt på den?
Med venlig hilsen
René Høvinghof Johannesen
Astina.dk - Make your car different!