HypeTaxx skrev:Du mener simpelthen, at de når de laver en engelsk vej, tænker de på hvordan at lyset falder på vejen???
undskyld mit "franske" det er da den værste gang ÆVL jeg længe har hørt. Det er jo netop bilproducenten og i dette tilfælde lygte producenten's opgave, at få lyset til at falde rigtigt på vejen.
Bevares det er da som du siger at lygten længst fra vejens midte skal lyse længere frem være deraf ordet asymetrisk.
Nej, overhovedet ikke det jeg mener.
A-symetrisk. Rigtig.
Men om en bil har rat på højre eller venstre sider er totalt ligegyldig.
Det der behøves er lygter tilpasset VEJSYSTEMET.
Systemet som i at England kører de på venstre side af vejen, og i Danmark kører de på højreside af vejen.
Det er lige meget hvorhen rattet sidder i bilen.
En McLaren F1 har rattet i midten af bilen. Stadig behøver den lygter der er tilpasset VEJSYSTEMET, altså om den er i et land hvor systemet er lagt op til at køre på venstre eller højre side.
Jeremy Clarkson importeret sin Ford GT 40 fra USA.
Han fik den ikke på vejen inden den var tilpasset det Engelske VEJSYSTEM.
Rattet sat nemlig på venstre side af bilen. Men det var altså lygterne og vejsystemet der ikke harmoneret med hinanden.
Så hvorhen rattet står i en bil er totalt ligegyldig.
Men ja. De har en vis sammenhæng, men overhovedet ikke konklusionen i denne her sag.
Det er ulovlig at ha en bil på danske plader med lygter der er efter det engelske VEJSYSTEM.
Det er ikke ulovlig å ha en bil på danske plader der har rattet på højre side.
Det er der poenget mit ligger.
Altså mener jeg lygter har med vejsystem å at gøre. Du mener det har med rat-side å at gøre.
Du skriver selv:
Det er noget sludder at de er lavet til det engelske vejsystem da det intet med england har at gøre. men derimod at de lavet til højrestyredebiler og ikke venstrestyrede som vi har her i europa.
Er ikke England med i Europa?